DE LEUKSTE REDERIJ VAN AMSTERDAM VOND DAT HET TIJD WAS VOOR VERNIEUWING.

Amsterdam Boat Trips wilde een nieuw logo en website laten maken. Behalve dat het tijd was voor vernieuwing, was het ook belangrijk om de conversie te doen laten stijgen.

Dit werden onze belangrijkste vragen b ij aanvang: Hoe val je op in een stad met zoveel aanbod op het gebied van rondvaarten? Hoe zorg je ervoor dat klanten je toch zien en dat ze kiezen voor je?

Uitdagingen

Branding
Logo & Huisstijl
Website
WordPress CMS

Wat wij hebben gedaan

  • Webdesign
  • Development
  • Logo & Huisstijl
  • Zoekmachine Optimalisatie

De uitdaging

“Amsterdam Boat Trips moet opvallen tussen alle andere rederijen die Amsterdam te bieden heeft.”

Voor deze klant zijn we helemaal terug gegaan naar de basis.

Namelijk, wat is de core business? Op wie richten zij zich? En welk gevoel willen ze overbrengen? Waarom zou iemand kiezen voor Amsterdam Boat Trips? Wat onderscheid jullie van de concurrenten? Met deze vragen als vertrekpunt zijn we begonnen met ontwerpen.

#Opvallen

De belangrijkste woorden die wij hadden genoteerd na onze gesprekken waren: luxe, Amsterdams, hoger segment, touristen en Nederlands.

zoutpeper-portfolio
We hebben gebruik gemaakt van een dubbele menu. Zo is alles wel in het zicht, maar nog steeds overzichtelijk voor de klant.
De ‘book now’ button is altijd in beeld. Omdat we gebruik maken van een sticky menu is de button(belangrijkste call2action) altijd zichtbaar.
Aangezien 90% van de bezoekers de website bezoekt via hun mobiele telefoon, hebben we een whatsapp-functie toegevoegd. Nu kunnen bezoekers altijd meteen contact opnemen met een vraag.

Kleurgebruik

Voor de kleuren hebben we ons laten inspireren en leiden door de stad, het land en de grachten. Blauw symboliseert het water van de grachten. Oranje is de kleur die staat voor ‘goedkoop’ en daarom ‘betaalbaar’. Maar ook omdat Nederland oranje is. En de Nederlandse identiteit wilden we hoe dan ook benadrukken.

Azure Blue

#137bd8

Fire Orange

#e04c1e

Black

#00000

De ‘domme vraag’ is het eerste teken van een volslagen nieuwe ontwikkeling. Daarom stellen we zoveel mogelijk vragen.