Elektrisch Ryden moest een platform worden waar verschillende doelgroepen zich makkelijk en snel kunnen laten informeren.
Opdrachtgever Matthijs Nieuwenhuis wil Nederlands grootste platform bouwen en verschillende media samenbrengen op dit platform.
Uitdagingen
Wat wij hebben gedaan
- Webdesign
- Development
- Logo & Huisstijl
- Zoekmachine Optimalisatie
De uitdaging
“Zorgen voor dat bezoekers van de nieuwe website een ‘wauw!-ervaring’ hebben.”
Ervoor zorgen dat bezoekers van de nieuwe website worden voorzien in eerlijke en nuttige informatie over elektrisch vervoer.
Behalve informatie in de vorm blogs moet de bezoeker ook elektrische auto’s kunnen vergelijken. En dit op basis van verschillende variabelen. Een goede database-connectie met derde partijen was hierin essentieel.
#verbinden
Voor zowel de laadpassen top10 als voor de autovergelijker hebben we een API geschreven die ons in staat stelde om realtime informatie te verzenden.
Kleurgebruik
De gekozen kleuren zijn voortgekomen uit een uitgebreide doelgroepenonderzoek. We hebben een kleurenpallet samengesteld die de bezoeker niet afleidt van de informatie en tegelijkertijd erg herkenbaar is. Tot slot zin de kleuren in lijn met de laatste trend op het gebied van webdesign.
Blue
#28abe3
Grey-Blue
#7694a0
Black
#00000
De ‘domme vraag’ is het eerste teken van een volslagen nieuwe ontwikkeling. Daarom stellen we zoveel mogelijk vragen.