’t Kennishuys geeft kwalitatieve islam gerelateerde boeken uit die vertaald zijn van het Arabisch naar het Nederlands. Daarnaast worden ook boeken uitgegeven van gerespecteerde schrijvers uit Nederland en België.
Dit werden onze belangrijkste vragen bij aanvang: Hoe zorg je ervoor dat bezoekers makkelijk en snel hun boek vinden? Bij een aanbod zo groot als hier is het van belang dat alles netjes geordend is op de website.
Uitdagingen
Wat wij hebben gedaan
- Webdesign
- Development
- Webwinkel
- WooCommerce
- Logo redesign
De uitdaging
“De conversie laten stijgen met een hele procent”
Voor ’t Kennishuys hebben we meer dan 20 webwinkels geanalyseerd.
De ene webwinkel is de andere niet. En we vragen ons graag af waar dat verschil ‘m in zit. Voor Kennishuys hebben we de klanten goed in kaart gebracht en dat gecombineerd met onze eigen concurrentieanalyse. Zo hebben we het design en de customer journey bepaald van de nieuwe website.
#Conversie
De webwinkel bevat behalve geoptimaliseerde productpagina’s ook het volgende: 3D-boekenkaft effect, boek previews en account en login voor klanten.
Kleurgebruik
De kleur blauw domineert op de website van ’t Kennishuis. Blauw staat voor integriteit, duidelijkheid en het is de kleur van communicatie. We hebben uiteindelijk gekozen voor een zachte variant blauw. Zo proberen we de webwinkel een welkoms gevoel uit te laten stralen. De kleur blauw voor call2actions is een bewezen manier om de conversie te verhogen.
Azure Blue
#137bd8
White
#ffffff
Black
#00000
De ‘domme vraag’ is het eerste teken van een volslagen nieuwe ontwikkeling. Daarom stellen we zoveel mogelijk vragen.