Selma Bokazini kwam bij ons met de vraag of wij haar konden helpen met de realisatie van een webwinkel. Een webwinkel die ‘classy’ oogt, maar wel laagdrempelig blijft voor de gemiddelde klant.
We hebben gekozen voor navigatie waarbij de klant meteen binnenkomt op de categoriepagina van de webwinkel. We zagen namelijk dat veel bezoekers via een mobiele telefoon de website bezochten. Dit heeft er toe geleidt dat het nog makkelijker werd om te shoppen.
Uitdagingen
Wat wij hebben gedaan
- Webdesign
- Development
- Nieuw logo
- Ideal koppeling
- Strategisch advies
De uitdaging
“Binnen 3 clicks een product gekocht hebben”
Hoe zorg je ervoor dat de klant uiteindelijk overgaat op een aankoop?
Een nieuwe website is altijd een uitdaging. Een leuke uitdaging overigens. Met de probleemstelling als vertrekpunt begaven we ons naar de tekentafel. Daar hebben het logo volledig opnieuw vormgegeven; fris, helder, en herkenbaar. Dit werd de basis voor het nieuwe design voor de website. We kozen voor erg veel wit, transparant en duidelijk. Alleen zo komen de foto’s uit de portfolio goed naar voren.
#conversie
Voor de vindbaarheid van de website hebben we de website aan een basis SEO-optimalisatie onderworpen. Zo hebben we de pagina’s geoptimaliseerd mbv de Yoast-plugin. We hebben alle afbeeldingen voorzien van een alt-tekst en zijn de kopteksten verbeterd.
Kleurgebruik
De gekozen kleuren zijn fris, laagdrempelig en niet te moeilijk. Het zorgt voor een heldere website, waarbij het design niet afleidt van de foto’s. Maar belangrijker nog, het zorgt voor goede contrasten.
Black
#032141
White
#ffffff
Taupe
#ECE3D4
De ‘domme vraag’ is het eerste teken van een volslagen nieuwe ontwikkeling. Daarom stellen we zoveel mogelijk vragen.